jakker, jakker, jakker!

April 13, 2008



.. og alle etter Elizabeth Zimmermann-oppskriften fra boken Knitter’s Almanac, første gang publisert i 1974 (mens jeg først er inne på det med å oppgi publikasjonsår). Det er ingenting som er så moro som å strikke som jakker, altså. Spørs bare om det er bruk for alle, særlig hvis jeg i tillegg inkluderer jakkene jeg strikket til storebror og de jeg nok får låne av lille kusine som også har en ivrig strikkende mor. Så nå er jeg igang med å strikke til lille Lucie på et halvt år, hvis mor er ikke-strikkende – hun skal få jakke, ullbukse og lue til vinteren.

2 Responses to “jakker, jakker, jakker!”

  1. Theresa Says:

    Er ikke det en vidunderlig oppskrift! Jeg har også laget flere – en som er i akkurat det samme rose farge! Hvilken garn brukte du til den?

  2. Frk.Badegakk Says:

    Herlige jakker, og herlige kjoler litt lenger oppi “dalen” her!
    Må nesten putte bloggen din inn på bloggrollen min jeg, for denne vil jeg følge godt med på! Du har en fantastisk koselig og kreativ blogg! Takk for titten!=D

    (Jeg har just gått til anskaffelse av 2 Zimermann bøker, så nå blir det snart jakkestrikking på meg og!)


Leave a Reply

