Mens vi venter på middag

April 13, 2008



En sulten liten storebror in spe venter på søndagsmiddagen. Han ble tilbudt tre småtomater for å korte ventetida, men takket nei. I stedet kikket han litt i Den lille høna gikk en tur. En billedbok jeg hadde da jeg var barn, og som jeg var veldig glad i. Men den ble borte gitt, så da jeg kom over den på en nettbutikk i engelsk utgave (Rosie’s walk) måtte jeg bare kjøpe den. Den gikk forresten på barnetv tidlig på søttitallet. Illustrasjonene i boka er noe for seg selv. Dessverre setter nok leseren på bildet både Sabeltann og Donald Duck høyere enn denne høna.

One Response to “Mens vi venter på middag”

  1. Gryda Says:

    Jeg spurte Thorvald om denne boka da vi gikk hjem fra barnehagen i dag. Men nei, den boka ville han ikke snakke om, fikk jeg klar beskjed om. Jeg turte ikke spørre mer.


Leave a Reply

