Vår tids Yuccapalme

April 16, 2008




Yuccapalmen var åttitallets plante, aloe vera var nittitallets og orkideen er vårt tiårs store planteslager. Har jeg tenkt med meg selv. Før var orkideer noe jeg kun forbandt med den fete privatetterforskeren Nero Wolfe som dyrket orkideer i drivhus på taket av sin brownstone i New York; orkidedyrking som en eksotisk og ekslusiv hobby forbeholdt de rike og eksentriske. Nå bugner blomsterbutikken på vårt lokale kjøpesenter av orkideer, de finnes i alle hjem, de koster ofte ikke mer en 199,- på tilbud, alle vil ha dem og alle kan kjøpe dem. Men orkideen er fullstendig uberørt og like vakker som den alltid har vært. Og fin å prøve seg på med nytt speilreflekskamera.

One Response to “Vår tids Yuccapalme”

  1. Pene Lene Says:

    Jeg har sjøl en del “på vent” i vinduskarmen til Jonas. Håper jeg får dem til å blomstre igjen. Jeg er veldig glad i dem – vakre skapninger.
    Hadde en fin Oslo tur og lille S er ikke lille S men kjempestore S. Han veier like mye som Jonas. Men guri så skjønn – ordenlig femi-vakker!

    God helg, Thorvalda! Hils!


Leave a Reply

