Babyjakke og lue til lille L

April 24, 2008


Lille L på et halvt år skal få lue og jakke til vinteren. Lua er strikket i et Nøstebarn-mønster, og jakka er samme mønster som blå jakke etter gammelt mønster men laget litt større. Sparkebukse skal hun også få, men den har jeg ikke begynt på ennå. Mønsteret øverst på jakka er en type kniplingmønster:

maskeantall delelig med 4+2:
1. p: (retten): strikk vr.
2. p: (vrangen): 1 r, x 3 m vr sm (sammen), strikk 3 m i neste m (hvorav 1 r, 1 vr, 1 r) x. Gjenta fra x-x pinnen ut. Slutt med 1 r.
3. p: vr.
4. p: 1 r, x strikk 3 m i neste m, 3 m vr sm x. Gjenta fra x-x pinnen ut. Slutt med 1 r.
5. p: Gjenta fra 1. p.

4 Responses to “Babyjakke og lue til lille L”

  1. Pene Lene Says:

    Så søt så søt!
    Litt av en gave!

  2. Guro Says:

    For en utrolig søt jakke! Tror jeg må prøve meg på noe lignende. Hva slags garn strikker du den i?

  3. Thorvalda Says:

    Hei guro, jeg strikket jakka i tynn alpakka ull. Tror merket er Inca, men egentlig har jeg vel så god erfaring med garnet fra Store Alpakka. Jeg bruker pinne nr. 3.

  4. Eliza Says:

    I can’t understand this, but it looks like a pattern! Will you be translating the patterns into English? Please? (those little dresses are also adorable!)


Leave a Reply

