Tilbake til byen..

May 6, 2008


etter å ha tilbrakt over en uke på diverse steder sør for hovedstaden, stadig lenger sør faktisk.. helt til jeg endte opp i bryggerhuset ved Portør. Og tilbrakte en del tid i denne stolen. Den er faktisk ikke så verst å sitte i for en snart høygravid person med bekkenproblemer som meg selv, hvis putene rigges riktig til. Og plenty med håndarbeid ble det selvsagt. Jeg komponerte en liten babykjole som jeg snart skal legge ut bilder av og oppskrift til, og jeg har pønsket ut hvordan min favoritt babyjakke, Elizabeth Zimmermanns February Sweater, kan lages om til voksen størrelse. Det blir et langprosjekt.

Nei, dette er ikke en sjelden frukt eller eller en mystisk utvekst – det er faktisk knopper på en ask. I år spretter heldigvis ask før eik, og da forventer jeg at det blir steik(ende). I fjor var det som kjent plask hele sommeren, noe som ikke var til å forbauses over ettersom eik spratt før ask (som jo gir plask). Jeg setter min lit til dette værtegnet, det stemte i fjor.


Vårtegn og nytt kamera..

..og en nypløyd potetåker, inngjerdet for at ikke rådyrene skal forsyne seg. Den er ikke vår, men vi får lov til å plukke poteter herfra på sommeren. Nypoteter, fersk sjølfisket makrell, sukkererter og salat fra egen åker.. jeg gleder meg til sommeren!

2 Responses to “Tilbake til byen..”

  1. Gryda Says:

    Å, det så hyggelig ut! Det blir fint å komme på besøk i sommer, vi satser med å komme seilende nedover rett etter sankthans!

  2. Pene Lene Says:

    Så fin håndarbeidsplass! Regner med du er brun som bare det nå. Håper du klarer å få Zimmermann til voksen så jeg kan kopiere. Jeg var akkurat ferdig med min første jakke da jeg så jeg hadde glemt å plukke opp 4 x 7 masker under armene. Så nå har jeg rekket opp og skal begunne nesten på nytt. Her er deilig vær og lite blogging – sommeren er kommet og det er nesten fryktelig å tilbringe den på jobb 🙂


Leave a Reply

