Utenomfaglig

May 18, 2008


Dette er en båt med tilhenger, den har antenne og tak i tilfelle regn. Og postkasse. Og spoiler. Og brannslokningsutstyr. Og en masse annet ekstrautstyr. Jeg fikk beskjed av min sønn (som er hjernen bak denne konstruksjonen) om å tegne den, sånn at vi kunne lage den på nytt hvis uhellet skulle være ute. Det skjer jo innimellom. Særlig når denne typen konstruksjoner skal løftes opp av lubne små barnehender, bæres et stykke bortover golvet og settes ned et helt annet sted. Men hvorfor ikke fotografere, tenkte jeg. Så da har vi den her, Monsemann, i tilfellet uhellet skulle være ute.


Så fikk endelig også vi tatt oss en tur til Operaen. Den Nye Operaen i Bjørvika. Vi måtte først innom teaterbåten Innvik som ligger vis à vis, den virket mye mer forlokkende på Monsemann enn selve målet for utflukten. Men sannelig var den fin, denne operaen som de snakker så mye om. Det må jeg virkelig si. Vi var imponerte alle tre.

Og innvendig også, virkelig flott! Er ikke enig med Per Egil Hegge som mener at inngangspartiet er altfor lavt. Jeg kunne fint gå oppreist, og det tipper jeg Hegge også kunne. I foayeen er det i hvertfall luftig og flott, og se så fin denne veggen i eikestav er sammen med glasset og lyset!

4 Responses to “Utenomfaglig”

  1. Gryda Says:

    Ja, for Hegge er da vel ganske liten av vekst?

  2. Thorvalda Says:

    Han er vel sånn rundt 1,50 tror jeg.

  3. Pene Lene Says:

    Jeg synes operaen er flott! Fin gjengivelse du hadde der. Savner Oslo, jeg!

  4. Hege Says:

    Fin ide det med å ta bide av lego kreasjoner 😉
    Må huske det til en annen gang.


Leave a Reply

