Blueberry hat

December 3, 2008

Easy to knit, easy to wear. Soft and warm too. I’m not a close follower of trends, but I’ve noticed young people wearing winter hats that seem just a little too big. They seem to slouch in the back of their head. This effect is easily attained if you just keep on knitting…:) Finally the hat will become too big, and will inevitably slouch in the back. The pattern is now available at Ravelry. I would like to make it available on my blog too, but have to figure out how.

6 Responses to “Blueberry hat”

  1. Emma Says:

    that is really cool. my mom loves to knit and i will show her this to get her onto this project!!!

    Emmma

  2. Pene Lene Says:

    Fin fin lue – du kledde fargen. Du ser rett og slett veldig godt ut.

  3. Gryda Says:

    Veldig tøff – og moderne. Jeg har også laget en lue med mye plass bak! Den sal imidlertid gis bort, så jeg er i ferd med å lage lue nr to. Men du, den teknikken du har brukt. Er det det som heter rasberry eller noe såt?

  4. Thorvalda Says:

    Jeg tror den heter noe med bær, ja. Jeg tok sjansen på blueberry, men godt mulig det er raspberry. Ligner igrunnen mer på raspberry enn blueberry når jeg ser nøyere etter. Hadde ikke Prince en hit med Raspberry Beret i sin tid forresten?

  5. Gryda Says:

    Visst hadde han det. Jeg prøvde forgjeves å finne den i I-tunesbiblioteket vårt herforleden, da jeg skulle finne soundtrack til ukens drink.

    Og da forstår jeg plutselig hvorfor du kalte lua Blueberry hat. Tenkte først det var på grunn av fargen, som jeg riktignok ikke syntes var så blåbæraktig….

  6. Pene Lene Says:

    Har strikket den! Ble kjempefin. Må ha en til i en fræskere farge. Det heter for øvrig bjørnebærmønster, tror jeg.


Leave a Reply

